lauantai 8. kesäkuuta 2013

World Wide Knit in Public Day

Vuosittaiset julkineulonnan päivät alkavat tänään ja kestävät aina kesäkuun 16. päivään saakka. Tässä on siis viikko hyvää aikaa pakata kudin kassiin ja suuntia ulos kotiovesta levittämään käsitöiden ilosanomaa ja etsimään kaltaisiaan.
Heidi kunnostautui heti aloituspäivänä samalla kun kitki paukkupalsamia Turun Ruissalossa Ruisrockin järkkäämässä ympäristötapahtumassa. Heidillä oli mukanaan tosin virkkuutyö, mutta sehän on melkein sama asia!
Sivujuonteena, tässä mun kotikulmilla, Fastholman huvilan tietämillä kaupungin lumenkaatopaikalla kasvaa talon korkuista jättipalsamia, aikamoista. 
Mielestäni tämä yhdestä päivästä viikon mittaiseksi kasvanut kansainvälinen tapahtuma on mahtava juttu. Neulominen edistää terveyttä, kontakti kaltaistensa kanssa edistää terveyttä ja näiden kummankin yhdistämisen tuoma mielihyvä se vasta kaikkea hyvä ihmisessä tekeekin. Siksipä minä ja Heidi aiomme tällä viikolla julkineuloa aina kun se vain on mahdollista.


Mä muuten olen näyttäytynyt tänään julkisesti Plantagenissa ja Korkeasaaressa, ilman kudinta, en löydä yhtään keskeneräistä työtä muuton jäljiltä. Uusia ei kehtaa aloittaa, vaikka lankaa löytyi muutossa enemmän kuin yhden ihmisen koko elämän tarpeisiin. Mutta nyt mulla olisi tuossa neljä erilaista tomaatintainta. Mitä ihmettä niillä tehdään, miten niitä hoidetaan? Olis kiva pitää ne hengissä ja saada jopa satoa tuottamaan.







































Veera

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti